martes, 15 de junio de 2010

Treserols, As tres Sorores, Monte Perdido



Es el tercer pico del Pirineo (3.355 m.) y quizás el más conocido por los aficionados tomando el topónimo que para él usaron los gascones, al que denominan Mont Perdu, debido a su lejanía del macizo desde su perspectiva. Las tres cumbres (Tres serols, tres hermanas)que coronan al NE el Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido han recibido atención por parte de la literatura y la tradición oral. Según la mitología, el gigante Atland construyó sobre la cumbre, oculto entre las nubes, el Palacio Mágico de Monte Perdido. La historia de las de las Tres sorores fue recogida por Sender en obra del mismo nombre. En ella cuenta una de las leyendas más afianzadas en la tradición oral: una primavera y coincidiendo con las fiestas de la fecundidad, tres parejas se disponían a casarse, cuando de repente se oyó un estruendo, eran los bárbaros del norte –tal vez godos- que tomando por sorpresa el lugar se abalanzaron contra ellos. Los más fuertes huyeron dejando atrás a viejos, mujeres y niños. Las tres jóvenes que iban a casarse fueron llevadas a un lugar donde tres bárbaros les propusieron casarse con ellas, a lo que se negaron en principio, sin embargo al enterarse -engañadas- que sus anteriores pretendientes se habían casado, consintieron casarse con los bárbaros. Mientras tanto los huidos preparaban el asalto al poblado, derrotando al anochecer a los bárbaros. Las tres hijas contaron a su padre lo sucedido, y éste, las maldijo no pudiendo perdonarlas. Las desdichadas huyeron, pero un chigán, habiendo visto la traición a su gente se enfadó e hizo soplar el ausín desde lo alto congelando todo a su paso.
Las muchachas fueron arrastradas, rebotando en las paredes de las rocas como muñecos de trapos. Allí quedaron para siempre las tres hermanas -Tres Serols- que fueron infieles a su clan, pagando caro su comportamiento y por ello quedando petrificadas para siempre formando tres de las montañas más altas de los Pirineos: Monte Perdido, el Cilindro de Marboré y el Pico de Añisclo.
Esperamos que os haya gustado esta leyenda de carácter mitológico y que este verano podáis degustar su magestuosidá en vivo y en directo, saludos para tod@s y para el que comience sus vacaciones que os vaya bien en vuestros respectivos viajes.Podéis hacernos llegar vuestras fotos las publicaremos de buen agrado.

Treserols, As tres Sorores, Mon Perdito
Ye a terzer tuca de o Perineu (3.355 m.) e talmén o màs conoxito por os afizionatos prenendo o toponimo que ta él emplegón os gascons, á o cualo claman Mont Perdu, debito á la suya lexanía de o mazizo dende a suya perspeutiba. As tres tucas (Tres Serols, tres chirmanas) que coronan á o NE o Parque Nazional d’Ordesa e Mon Perdito han recullito l’atenzión por parti de a literatura e a tradizión oral. Seguntes a mitolochía, o chigán Atland fazió sobre a tuca, entutato entre as boiras, o Palazio Maxico de Mon Perdito. A istoria de as Tres Sorores estió recullita por Sender en a obra de o mesmo nombre. Astí, se rezenta una de as leyendas más refincatas en a tradizión oral: una primabera e coinzidindo con as fiestas de a fecundidá, tres parellas se disposaban á fer casorío, cuan -de sopetón- s’ascuitó un estrapaluzio, yeran os barbaros de o norte –talmén godos- que cullindo por sorpresa o lugar s’acapizaron cuentra ellos. Os más fortals fuyeron dixando dezaga á biellos, mullers e ninos. As tres chobenas que iban a fer casorio fuorón lebatas á un puesto, an tres barbaros lis proposón acomodar-se con ellas, á lo que istas refusón, sin dembargo cuan s’enterón –engañatas- que os os suyos anteriors pretendiens eban feito casorio, consintión acomodar-se con os barbaros. Entremistanto los fuyitos paraban l’enrestida á o lugar, redotando de nueis á os barbaros. As tres fillas rezentón á o pai suyo l’acayezito, e íste, as maldizió no podendo endultar-las. As tres desdichatas fuyón, pero un chigán, abendo bisto a traiduría cuentra a suya propia chen s’encarrañó e fazió soflar l’ausín dende o más altero conchelando tot.
As mesachas fuorón estorrozatas, recutindo cuentra as parez de as rocas como moñacos de trapo. Astí quedón ta cutio as tres chirmanas –Tres Serols- que estión infidels á o suyo clan, bosando caro o comportamiento suyo e por isto quedando petrificatas ta cutio formando tres de as montañas más altizas de os Perineus: Mon Perdito, o Zilindro de Marboré e o Pico d’Añisclo.
Asperamos que tos aiga aganato ista dizienda de carauter mitolochico e que iste estiu podaz tastar a suya machestuosidá en presona, esprisions ta toz e totas e ta qui escomenzipie bacanzas que tos baiga bueno en os buestros respeutibos biaches. Podez fer-nos plegar as buestras fotos as publicaremos de buen implaz.

No hay comentarios:

Publicar un comentario